Sognepræst, Asbjørn Hansen: 61272846
BABYSALMESANG

Babysalmesang

Så er der babysalmesang i Svinninge Kirke igen. Onsdage kl. 10.30.

Er du heldig at være mor til et barn på under et år, så kom og vær med. Selvom dit barn endnu ikke kan tale – så kan det garanteret godt synge salmer! 😉 Alle er velkomne – lige meget om man er døbt, vant til at komme i kirken, vant til at synge eller ej. Du vil hurtigt opdage at ”babysalmesang” giver rigtig god mening, selvom det måske lyder lidt skørt. Er du ny i byen er det også en god måde at få nye bekendtskaber på.

Ring eller skriv til Elsebeth D. Kruse for at få mere at vide eller for at tilmelde dig: tlf. 23 83 67 77 elsebethkruse@hotmail.com

Babysalmesang er både sang, musik, bevægelse og rytmik for baby med udgangspunkt i salmer. Der lyttes til musik, pustes sæbebobler, babyerne gynges i små tæpper, vi bruger simple rytmeinstrumenter og simple dansetrin. Alle mødre i og omkring de ni sogne med babyer på mellem ca. 1 og 7 måneder ved opstarten er velkomne.

Efter cirka 3 aktive kvarter er programmet slut, og man kan blive og hygge lidt med amning/sutteflaske, kaffe/te-drikning og snak.

Sang og musik er med til at stimulere børns kreative udvikling lige fra babystadiet, og det giver noget ekstra, når det foregår i et rum som kirkens. De små fornemmer det specielle lys, akustikken og atmosfæren. Og de nyder at se hinandens ansigter og være sammen med mor på en særlig måde.

Alle kan være med, der kræves ingen særlige forkundskaber. Instruktøren fører an i sangen og enhver synger med sit næb! Stemningen er afslappet, og skulle der blive brug for en akut amning eller et bleskift undervejs - så er det sådan, det er. Det går først og fremmest ud på at få en god og anderledes oplevelse med dit barn og andre mødre/fædre.

Du kan godt prøve at møde uanmeldt op, hvis du lige får lyst til at se, hvad det går ud på - men tilmelding er bedst, da der maks. kan være 10 på et hold.

Husk: Man behøver ikke at være vant til hverken at synge eller komme i kirken for at være med. Din baby er garanteret ikke i tvivl om, at det er noget for jer!

Spørgsmål/tilmelding per sms eller mail til Kirke- og kulturmedarbejder

Elsebeth Dyekjær Kruse

elsebethkruse@hotmail.com